onsdag 4 januari 2012

vecka 2

Veckoinfo vecka 2
 God fortsättning på det nya året och tack för den fina amaryllisen!
Vi jobbar med klockan och almanackan under veckan. Vi tränar på att räkna upp årets månader, att skriva datum med siffror och kunna avläsa datum. På bildkonsten får eleverna göra klassens egen almanacka för året.
Under Kiva-timmarna pratar vi om vad mobbning är och eleverna får i uppgift att ge en Kiva-klapp till någon.
Gymnastik: onsdag: lekar  torsdag: bollspel och fredag: lekar.  Ombyte och dusch alla dagar.
Eleverna får en skrivläxa att skriva under veckan. Senast på fredag lämnar de in den. Eftersom det är en veckoläxa vill jag att de anstränger sig lite och skriver cirka en sida (eller får hjälp att skriva). Jag vill också att de ritar en fin bild till sin läxa.
På onsdag åker jag på en mässa. Cecilia Söderlund är min vikarie för resten av veckan.
Eleverna tar med omdömet till skolan för att visa målsmans underskrift.
Jag önskar er alla en riktigt bra första skolvecka på den nya terminen!
Gyllene Gaffeln serverar 9-13 januari 2012
måndag. Mannagrynsgröt, frukt
tisdag. Köttfärslimpa, sås, potatis, grönsaker
onsdag. Kycklingcurry med kokos, ris, sallad
torsdag: fisksoppa, frukt
fredag: sjömansbiff, rödbeta, grönsaker